






Lidé z Ústeckého a Libereckého kraje se mohou nově svézt po nové cyklostezce. Čtyřkilometrová trasa s betonovým povrchem, která propojuje Českou Kamenici a Kamenický Šenov, vyšla na téměř 66 milionů korun, z nichž většinu pokryla dotace. Výjimečný materiál byl zvolen pro svou delší životnost a snadnější údržbu. Stezka, která vede po jižním úpatí Zámeckého vrchu, slouží nejen cyklistům, ale také bruslařům, běžcům a v zimě i běžkařům.
Nová trasa kopíruje z velké části starou železniční trať. Vede podél jižního úpatí Zámeckého vrchu a využívá trasu staré železniční trati. Díky tomu si udržuje velmi mírný sklon, což z ní dělá ideální a pohodlnou trasu pro cyklisty, bruslaře i rodiny s dětmi. Zároveň je nejkratším spojením mezi centrem České Kamenice a spodní částí Kamenického Šenova, čímž nabízí praktickou alternativu k rušné silnici.
„Cyklostezka Kamenický Šenov - Česká Kamenice je opravdovým milníkem v propojování Ústeckého a Libereckého kraje. Krásnými místy, kde cyklostezka vede jsem už od dětství na kole za babičkou, takže ve mě stříhání pásky vyvolávalo opravdu velké emoce. Už se těším na další etapu,“ komentuje otevření cyklostezky Jan Sviták.
Foto: Liberecký kraj
I přesto, že je nová cyklostezka velmi povedeným projektem, kritice se nevyhnula. Důvodem je problematické značení na dvou místech. Jedním z nich je agropřejezd s kovovým roštem, kde dopravní značení nutí cyklisty sesednout a přejít pěšky. Druhým sporným bodem je křížení s hlavní silnicí I/13. I zde jsou cyklisté nuceni stát se chodci a zdolat sérii bariér, přičemž automobilová doprava v místě není nijak zpomalena.
Do budoucna se tak předpokládá diskuse o možných úpravách, a to jak na cyklostezkce, tak na silnici I/13. A to není vše. Do budoucna se tké plánuje prodloužení cyklostezky až k Panské skále, kde se napojí na stávající cyklostezku Varhany.
Kamenický Šenov Česká Kamenice cyklostezka betonový povrch Českolipsko