




Stavba obchvatu Svoru je v plném proudu a postupuje podle plánu. Práce jsou rozděleny do čtyř etap, přičemž ty nejnáročnější se aktuálně soustředí na terénní úpravy a budování mostů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo projekt v říjnu 2024. Cílem je vybudovat 1,9 kilometru dlouhou silnici, která odkloní tranzitní dopravu mimo obec. Obchvat bude navazovat na novou okružní křižovatku se silnicí I/13 a bude zahrnovat také třetí pruh pro stoupání, aby se plynulost dopravy ještě zvýšila. První etapa stavby se soustředila na přeložky plynovodů a odvodnění ornice pro zajištění přístupu v trase. Nyní probíhají hlavní terénní práce a budování základů pro mosty.
„Už 7. srpna skončila výluka na trati, kde probíhala výstavba mostu. Nyní se na něm provádí izolace. Hotové základy mostu a probíhající terénní práce ukazují, že stavba výrazně pokročila,“ uvádí ŘSD.
Práce na obchvatu jsou spolufinancovány z fondů EU. Celá stavba by měla být hotová do konce roku 2026 a její cena se pohybuje okolo 469 milionů Kč. V současné době je zúžená vozovka na dva jízdní pruhy na dotčeném úseku silnice a je uzavřen připojovací pruh ve směru na Rumburk.
Foto: ŘSD
obchvat Svor stavba ŘSD Českolipsko