Dnes je 29. duben 2024, svátek má Robert
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Krimi / Kraj Systém eCall přivolal lidem po dopravní nehodě pomoc složek IZS Vytvořit článek
Systém eCall přivolal lidem po dopravní nehodě pomoc složek IZS
Redakce iLIBERECKO - 16. 04. 2024    2752    0 Líbil se vám tento článek?

KRAJ - 16.04.2024

Za poslední zhruba tři týdny eviduje operační středisko krajských hasičů dvě dopravní nehody, při kterých pomoc složek IZS na místo události přivolal systém eCall. 

V úterý 9. dubna 2024 po 7. hodině ranní vyjížděli profesionální hasiči ze stanice Doksy k dopravní nehodě 2 osobních automobilů na silnici I/38 u Bezdězu na Českolipsku. Mimořádnou událost, při které byla zraněna jedna osoba, nahlásil palubní systém eCall jednoho z havarovaných vozidel. Stejně jako o dva týdny dříve – v pondělí 25. března 2024 v ranních hodinách na Semilsku. U Lomnice nad Popelkou, v katastru části obce Košov došlo k havárii jednoho osobního automobilu, který spadl do zhruba tři metry hlubokého propustku. Jedna zraněná osoba opustila vozidlo ještě před příjezdem hasičských jednotek na místo události. Pomoc složek IZS i v tomto případě přivolalo palubní zařízení eCall.

Od začátku letošního roku Krajské operační a informační středisko HZS Libereckého kraje (KOPIS) eviduje celkem 19 událostí nahlášených právě přes eCall. U dvanácti jsme zasahovali, sedmkrát se jednalo o planý poplach (např. řidič ve vozidle omylem stisknul tlačítko nebo se stalo, že se systém eCall aktivoval při nárazu vozidla do hromady sněhu). V jedenácti případech jsme zasahovali u dopravní nehody, jednou jsme poskytovali technickou pomoc – vyprošťování vozidla v terénu.  

Kromě systému automatického tísňového volání z vozidla může pomoc záchranářů přivolat i “autonomní přístroj“ – tedy chytré hodinky či telefony. Takových událostí eviduje KOPIS od začátku roku celkem deset – u dvou z nich jsme zasahovali, dvakrát jsme událost předávali kolegům z horské služby (jednalo se o pád osoby na sjezdovce – bez zranění). Šestkrát se jednalo o planý poplach.

Jak eCall funguje?

Pokud dojde k dopravní nehodě, palubní zařízení eCall ve vozidle zahájí tísňové volání a naváže spojení s telefonním centrem tísňového volání 112 (v Libereckém kraji na Krajském operačním a informačním středisku HZS Libereckého kraje).  Následně se operátor linky 112 komunikuje s posádkou havarovaného auta. Pokud je komunikace bez odezvy, palubní systém eCall zašle operačnímu středisku datovou informaci. Jedná se o tzv. minimální sadu dat – informace o vozidle, přesná poloha, čas, počet osob cestujících ve vozidle – dle počtu zapnutých bezpečnostních pásů a také informace o tom, zda volání eCall bylo spuštěno manuálně (stiskem tlačítka).

Zdroj: HZS Libereckého kraje



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce iLIBERECKO - před 11 hodinami
LIBEREC/JABLONEC Náročná modernizace tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou skončila. Cílem rozsáhlé rekonstrukce b...
Redakce iLIBERECKO - 28. 04. 2024
LIBERECKÝ KRAJ - 28.04.2024 Podle nedávných údajů Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva průmyslu a obchodu bylo na...
Redakce iLIBERECKO - 27. 04. 2024
LIBEREC - 27.04.2024 Zastupitelstvo města Liberce zvolilo nového náměstka primátora s gescí pro energetiku a Smart City. Na návrh...
Premium články
Redakce iLIBERECKO - 06. 08. 2023
Pokud máte rádi cestování a hledáte zajímavou práci, která vám umožní poznávat nová místa a plnit si své sny, máme pro vás skvělou...
Lingua Centrum, renomovaná jazyková škola s více než třicetiletou tradicí, se pyšní otevřením nové pobočky v Liberci na adrese Jab...
Redakce iLIBERECKO - 14. 02. 2023
Dovolte mi se představit. Jsem HAMICZECH – na sociálních sítích známá jako travel blogger a travel influencer. Moje přezdívka je z...
Reklama   •   Koupit reklamu