
Téměř šedesát studentů ze sedmi středních škol Libereckého kraje a Technické univerzity v Liberci se s vervou zapojilo do pátého ročníku 24hodinového maratonu nápadů Liberec Ideathon. Cílem bylo podpořit u studentů tvůrčí myšlení mladých a propojit je s regionálními aktéry.
Studenti se pustili do řešení čtyř zajímavých výzev. Měli přijít s návrhy, jak zatraktivnit krajskou knihovnu pro středoškoláky, efektivněji propojit sociální podniky s experty, vytvořit chytrého asistenta pro web města Liberce nebo udržitelně využít křišťálové sklo od Preciosy. Nápady byly pestré a svěží, odrážely pohled mladé generace na aktuální problémy regionu.
V kategorii středních škol zvítězil nápad týmu, který proměnil knihovnu v interaktivní prostor pro hru Dungeons & Dragons, což má podpořit čtenářství a týmovou práci. Mezi studenty TUL uspěl projekt interaktivní hry v knihovně s postavou Johanna Gutenberga. Oba vítězné týmy si odnesly finanční odměnu 45 000 Kč.
Zvláštní ocenění poroty získaly projekty s výrazným společenským přesahem. Nápad na propojení sociálních podniků s odborníky a originální využití křišťálových komponentů pro nápisy v Braillově písmu.
Liberec Ideathon se za pět let své existence ukázal jako platforma s reálným dopadem na region. Dva projekty z loňského ročníku se brzy dočkají realizace. Organizátor Lukáš Jokl z Agentury regionálního rozvoje zdůraznil, že cílem je nejen generovat nápady, ale také podporovat jejich uskutečnění a rozvoj mladých talentů v Libereckém kraji.
Foto: KÚLK, 1012plus