Marketing Café v libereckém DOKu přineslo čtyři pohledy na budování značky
Partneři portálu Stát se partnerem

Profilovka
22. 11. 2023

LIBEREC - 22.11.2023

Kdo v této kavárně kvůli své oblíbené značce nespí? Touto otázkou otevřel marketingový večer, který se konal v liberecké kavárně DOK Nordbeans, první ze čtveřice spíkrů, David Brada, tvůrce úspěšných brandových kampaní a držitel cen Golden Drum, Effie nebo ADC Awards. Na jeho popíchnutí se v první řadě zvedla ruka Jana Vokurky, majitele vratislavického Kitlu a druhého spíkra v pořadí. Nikdo z přítomných nebyl překvapen.

V duchu kolegiality se nesly obě přednášky první půle. David Brada podložil svou prezentaci třemi základními kameny. Vidět, vzplanout, vzpomenout. Každý marketér by měl tyto tři slovesa odříkat zpaměti nehledě na denní nebo noční hodinu. Jeho brand by totiž měl být rozpoznatelný, snadno zapamatovatelný a měl by vzbuzovat emoce. Marketérům, kteří spolupracují s agenturou David vzkazuje: zadání je alfou a omegou. Není nutné psát romány. Hlavně si u tvorby brífu buďte jisti tím, co chcete. V ideálním případě by totéž měli chtít také vaši zákazníci.

Jan Vokurka převzal žezlo s příběhy svých značek KitKat (ještě jako brand manager Nestlé), Kitl a Vratislavická kyselka (již ve své vlastní režii). Nahlédnout pod pokličku dal mimo jiné u stěhování firmy do brownfieldu Vratislavické kyselky i u procesu vstupu značky Kitl do portfolia nadnárodního řetězce McDonald's. Marketérům vzkázal: několik let trvající úsilí o získání certifikace celou firmu posunulo o světelné roky kupředu.

Simona Brhelová vnesla do diskuze téma slepých uliček. Jak se prosazuje marketingová teorie podložená daty a dobrou praxí konkurence ve firmě, kde majitelé lpí na svých prvotních ideálech? Chce to notnou dávku trpělivosti a diplomacie. Odměnou může být růst obratu ze 30 milionů na 170 milionů korun za jednu dekádu. Jako v případě výrobce přírodní kosmetiky Nobilis Tilia z Vlčí hory.

Závěr večera patřil tématu vizuální identity značky. Grafik a komunikační mág Tomáš Q Procházka představil své referenční projekty, proměny vizuálních identit libereckých Nordbeans a brněnského Audio-Fon centra. Dávat prezentacím profesionální vzhled a nadto i příběh či  funkci, je Tomášovým niterným posláním. Vybírá si projekty, které jsou společnosti dávají přidanou hodnotu navíc. 

Sečteno, podtrženo, třetí Market/ing Café je historií a příští rok jej Agentura regionálního rozvoje ve spolupráci s Libereckým krajem posune opět o kus dál. „Dává nám smysl marketéry vzdělávat a podporovat tak růst značek z regionu,” uzavřel Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Zdroj: Krajský úřad Libereckého kraje

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.


Výběr článků
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – před 9 hodinami
Začátek týdne bude ve znamení příjemných letních dnů s teplotami, které se budou často pohybovat pod hranicí 30 °C. Po horkých noc...
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – před 11 hodinami
Povalové chodníčky v přírodních rezervacích Na Čihadle a Klečové louky v Jizerských horách prošly obnovou, která má zajistit lepší...
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – před 11 hodinami
Nemocnice v Jablonci nad Nisou poprvé uspořádala letní chirurgickou akademii, která má za cíl přilákat budoucí posily pro své chir...
Premium články
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – 23. 06. 2025
V úterý 17. června se v České Lípě uskutečnilo soukromé promítání prvního českého dokumentárního filmu o finančním poradenství s n...
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – 27. 05. 2025
Hledáte spolehlivý a komplexní servis pro své kolo, elektrokolo nebo elektrickou koloběžku? V OD LUNA na Kunratické v Liberci najd...
Autor: Redakce iLIBERECKO
Redakce iLIBERECKO – 26. 05. 2025
V dnešní době, kdy se chov zvířat stává stále komplexnějším, je důležité mít spolehlivého partnera pro zajištění jejich zdraví a p...