
ČR - 04.02.2025
Slovní spojení „upcycling potravin“ možná neznáte, ale brzy by se to mohlo změnit. Upcycling je totiž nový trend, který si rychle získává srdce (a žaludky) Čechů. O co jde?
Zjednodušeně řečeno o to, že potraviny, které by jinak skončily v koši, dostanou druhou šanci. A nejde o žádné „éčka“, ale o plnohodnotné jídlo.
Rohlík.cz udává směr
Jako první velký obchod v Evropě zařadil Rohlík.cz upcyclingové potraviny do své nabídky a udělal z nich samostatnou kategorii. Zákazníci tak nemusí zdlouhavě hledat, které produkty jsou „s příběhem“, ale najdou je přehledně na jednom místě. A že se jim upcycling líbí, dokazují čísla. Během několika prvních měsíců si Češi koupili přes 31 500 upcyclingových produktů a vyzkoušelo je více než 16 600 zákazníků.
Z odpadu dobroty
V upcyclingové sekci Rohlíku najdete dnes už přes 50 různých dobrot od více než 15 dodavatelů. A některé z nich koupíte jenom tam. Co se z „odpadu“ vyrábí? Třeba chipsy z neprodaného pečiva, džusy z „ošklivého“, ale zdravého ovoce nebo granoly z odpadu z pivovaru.
Udržitelnost v jednom balení
Upcycling ale není jen o jídle. Je to i o ekologii a podpoře menších výrobců, kteří se snaží omezit plýtvání. A zákazníci to oceňují. „Lidé chtějí žít udržitelně, ale nemají čas zkoumat trh. Proto jim nabízíme upcyclingové výrobky na jednom místě,“ vysvětluje šéf Rohlíku Martin Beháň.
A co dál?
Rohlík plánuje, že do konce roku 2025 nabídne dvakrát tolik upcyclingových produktů. Vypadá to, že jídlo s „druhou šancí“ má u nás budoucnost.
Zdroj: Rohlík.cz
Foto: Ilustrační foto